Creativeions.nl lanceert recommendations technologie
- NIEUW BEDRIJF HEEFT INTERNATIONALE ALLURE
15-12-2007 - Recommendations technologie
Creativeions.nl, een nieuwe start-up uit Nederland ontwikkelt een recommendations technologie die commerciele websites in staat stelt op basis van gepersonaliseerde suggesties hogere conversies te behalen en aldus hun omzet te vergroten. Recent onderzoek wijst uit dat 78% van de Internetgebruikers overgaat tot aankoop als men een suggestie - recommendation - ontvangt van een andere gebruiker. De recommendations technologie van Creativeions verhoogt de conversie voor een website tot ruim 20%.
De recommendations technologie toont alleen producten of diensten die relevant zijn voor de individuele bezoeker op dat moment, door het creeren van relaties tussen mens, plaats en product of dienst. De technologie zoekt unieke relaties tussen eerdere bezoekers en past zich vervolgens aan op basis van behoeften, interesses en andere beschikbare relevante data (bijvoorbeeld reviews). Hoe meer relevante data, hoe accurater de recommendations en hoger de conversies.
?Je kunt de techniek in zekere zin vergelijken met de suggestietechniek van Bol.com, maar een veelgehoorde klacht over deze techniek is dat wanneer je aantal maanden geleden een cadeau voor iemand anders hebt gekocht, je recommendations blijft ontvangen die een directe relatie hebben met dit cadeau?, aldus Gino Goossens, CEO van Creativeions. ?Onze technologie maakt het onderscheid dat wanneer deze persoon nooit eerder op dit onderwerp heeft gezocht en na de aankoop niet zoekt op dit onderwerp, het duidelijk een eenmalige aankoop was. Het zal dan nooit als een recommendation verschijnen.?
Creativeions heeft binnenkort een gesprek met de Britse Venture Capitalist Mark Read van WPP om verdere expansie buiten Nederland te bespreken.
Over Creativeions:
Creativeions is de eerste Europese start-up met een recommendation technologie. De oprichters Gino Goossens en Tristan Teunissen creeren synergie tussen techniek, marketing en sales en zijn sinds 1994 werkzaam in Internet en IT.
Ander venture capital nieuws:
25 Misverstanden over Investeerders, en dit is de tweede
Het beste start-up-boek: The Millionaire Fastlane
25 misverstanden over investeerders en dit is de eerste
Lijstjes in de investeringswereld: hoe het niet en wel moet
De Venture Capital Gids als spreadsheet is uit
110 Zuivere investeerders in een overzicht
De nieuwe Venture Capital Gids (Top 100 Investeerders) met korting
Investeerder Han de Groot neemt belang in Unchain.io
Amerborgh steekt kapitaal in Ohpen
Helloprint haalt opnieuw miljoenen op
|
|