Investeringsmaatschappij Varova verschaft groeikapitaal aan Men at Work
- MEN AT WORK TREKT KAPITAAL AAN VOOR GROEI
20-09-2013 - Groefinanciering
De investeringsmaatschappij Varova heeft na kledingmerken Sissy-Boy, Kings of Indigo, Gsus en Tumble ?n Dry een belang verworven in kledingketen Men at Work. Men at Work, dat gespecialiseerd is in denim, hoopt met het kapitaal verder te kunnen groeien.
De ambitie van de kledingketen, zoals Men at Work wordt aangeduid, is om meer grote winkels te openen. Men at Work wil winkels met A-merken, winkelbeleving en een goede service bieden. Het afgelopen half jaar verbouwde Men at Work zes winkels naar het XL-concept. Het ongedwongen en creatieve karakter van de kledingketen biedt ook verschillende mogelijkheden. Zo is er de mogelijkheid voor tijdelijke events, zoals pop-ups en exposities. Men at Work verkoopt onder andere de A-merken Diesel, G-star, Scotch & Soda, Hilfiger en Nudie Jeans en wil zich ook meer richten op de online shop. De kledingketen vernieuwde onlangs de website.
Het is niet bekend hoe groot het belang is dat Varova in Men at Work heeft gekocht. Varova benadrukt dat Men at Work een zelfstandig bedrijf blijft. De venture kapitalist en Men at Work gaan wel onderzoeken of ze kunnen samenwerken op het gebied van retail, inkoop en logistiek.
De eerste vestiging van Men at Work werd in 1995 in Eindhoven geopend. Men at Work heeft nu 42 winkels in Nederland en Belgie. De directie van de Nederlandse keten, bestaande uit Mark Hommelberg en Peter Roelofs, namen vorig jaar via een management buy-out het bedrijf over. In februari zorgde Men at Work nog voor een doorstart van het merk JC Rags, dat eerder failliet was gegaan.